3.17.2012

lördag : unplugged remix






{amenrååå.}



{jamen Ni ser ju själva.}




ingenting har gått rätt i dag. 
i n g e n t i n g.

jag kan inte ens skriva ner det här, tydligen.
orden suckar & stönar. vill inte vara med. 
om en bild säger mer än tusen ord så
känns det som att de här strejkar i ett hörn. 
vägrar prata med mig.

och om någon därute kunnat läsa bilder 
som blindskrift
hade här stått att 

jag försökte fotografera lite i dag. 

ett helt a4 fullt med idéer. 
varav ingen blev som tänkt. 








risken är överhängande att jag raderar 
allt det här förresten. 

vad ska det vara bra för? 
undrar jag. 

fast jag undrar också, 
lite för nyfiken för att radera, 
~ vad gör Ni när Ni har dagar som denna?

jag undrar om Ni ger efter

får man det? 

hjälper det? 







för i dag kan jag säga Er att jag hade långtgående planer
på att dra täcket över huvudet, bokstavligt talat. 
bygga koja i sovrummet, läsa ur min bokhög, 
dricka te & äta sängen kaviarknäckesmulig.
inte gå upp nå’ mer idag. 



det gjorde jag inte. 
jag fortsatte envetet. 
med facit i hand : 22:46. kvällsregn. 
jag har inte gjort världen någon nytta idag. 
jag kunde nog dragit täcket över huvudet. 
alldeles riskfritt. 


kärlek till Er.

i alla fall. 











± 


{citat : mignon mclaughlin.}





12 kommentarer:

  1. Det må låta hur tokigt som helst.

    Men jag brukar fundera ut vad som riktigt var syftet med en sådan dag...
    Liksom att det var meningen att jag skulle ha en skitdag (eller i vissa fall en hel vecka), för att lära mej något, som jag oftast inte hittar svaret i förrän senare.
    I backspegeln.

    Då blir det lite lättare att acceptera de där dagarna.

    Ljuvliga bilder bjuder du på i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Din blogg er helt unik -I just love it…

    Den gir meg masse inspirasjon og du har derfor som den eneste svenske bloggeren fått oppføring på de nye nettsidene www.Inspirasjonsguiden.no

    Klemmer fra Marianne

    SvaraRadera
  3. Vilken fin top får man fråga var den kommer ifrån?;)
    Mvh Pernilla

    SvaraRadera
  4. Men du är ju bara hur snygg som helst vännen! Åh så vackert. Hur i hundan gör du för att ta bilderna på dig själv?? Hjälper mannen till eller?

    Kram J

    SvaraRadera
  5. anna, ~ gud vad härligt att höra ..
    tack för att Du skrev ner det här.
    .. som att det alltid kommer något gott
    ur det tillslut, i efterhand, även en sån’
    dag, ~ hum.. det kanske kan hjälpa att
    tänka så.. att utmana sig själv att minnas,
    sedan, ~ & just som Du säger;
    fundera ut vad det var.

    underbart.



    marianne, ~ stort stort tack & klemmer till Dig !!



    pernilla, ~ det är en lång klänning
    från deeday, en sån’ där man blir
    stoppad på stan’ när man har på sig. :)



    jenny, ~ bah! verkligen ogillar de här
    with a passion. :) men så är det ju.
    känns ändå inte som jag längre, ~ det
    är mer resultatet jag blir missnöjd med. :)

    no no no, ~ det hade ju varit ’fusk’! :) många av
    mina självporträtt är med handhållen
    kamera [tungt, svårt!] men dessa är tagna
    med självutlösare. också svårt; man ska
    beräkna fokus etc innan, ~ & sedan vara på
    rätt plats i rätt tid efter x antal sekunder. :)
    en utmaning, ~ & ibland blir det oväntade
    vackerheter man får till, ibland blir det bara
    strunt, lite som idag [igår] .. :)

    stor kram till Dig !

    SvaraRadera
  6. woooo. så vackra bilder. gillar unplugged!!! smälter mitt hjärta.
    utan skitdagar kan man inte uppskatta de motsatta :).
    take care hannah!
    kram/jennifer

    SvaraRadera
  7. vissa dagar är bara sådana, men då brukar jag bara sucka och strunta i alltihop. låta dagen bli som den blir utan att försöka göra något vettigt av den alls. och så blir nästa dag bättre igen för då har hjärna, själ och kropp fått vila en dag och komma ikapp sig själva istället för att jag ska hålla på och styra och ställa. det är egentligen rätt skönt med sådana dagar också, så länge de inte kommer för ofta ;)
    hoppas att du får en fin söndag :) kram

    SvaraRadera
  8. tack fina jennifer,
    ~ den satt där den skulle! :)
    detsamma till Dig!



    antar att det mesta handlar
    om att acceptera, lotta ..
    tack ! :) lovar att försöka
    nästa gång!



    ahaa, det är ju d å man ska
    applicera d e n underbaringen
    såklart, louise ! kram !

    SvaraRadera
  9. Dina foton golvar mig helt och hållet. Du bara ÄR!
    Ja, bokstäverna vill inte ens komma ur mig, för jag är så inne i dina sagolika foton....
    ~Människa vad du är duktig! Och helt otroligt vacker..som en sagofigur....
    kram..

    SvaraRadera
  10. Min fredag började precis så, täcket över huvudet.

    Men en väldigt vis människa sa till mig en gång,att vi har inte råd kosta på oss en enda negativ tanke,för ger vi den liv kan den börja växa och få ett liv.

    Och börjar man tänka efter så är det just så......
    Inte för att det funkar jämt men jag försöker att tänka på dom orden när dagara känns grå.

    Snygg snygg snygg är du vackra människa!!!

    SvaraRadera
  11. Älskar stämningen i dina bilder. Den pudriga tonen... soft och vackert. Lovely!

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...