1.11.2012

slöbullar & snällheter








jag dricker kardemummakaffe & lyssnar på musik,
jobbar alldeles för nära stora skärmen; alldeles för många timmar.
försöker gå regelbundet upp i köket och rundan runt elden; 
står en stund med kroppen lutad mot murstocken,
lite för nära glasluckorna, drömmer mig bort 
tills det bränner till i huden bakom stickat & silke. 



det är vintervila jag inte är van vid. 
har svårt att njuta av den fast att jobben 
redan börjar travas på varandra i en liten hög av anteckningar, 
inspirationsbilder & kom-ihåg-lappar på skrivbordet; 
påminner att det snart är dags för ingen vila alls
jag kan inte låta bli att längta dit redan nu,
~ & det är härligt att upptäcka;
att det kliar i fingrarna
och fladdrar i bröstet av lust att börja jobba. 



spira s/s 12 landade till exempel i form av provbilder i mailen igår 
och snart är det dags för plåtning.
vi kör upp till stockholm & vackraste vännen sara; 
lina, jossi & jag, i början av februari.
jag försöker få styr på min lilla bärbara dator;
vill kunna ta Er med mig på ett hörn.



.. och då tänker jag på just .. Er
försöker bli vän återigen {för vilken gång i livet?}
med tystnaden. det kan kännas märkligt att Ni är uppe i tusentalet,
nästan dagligen. en stor, skugglik massa.
fast jag känner 'snällheten' där i, en god puls.
jag ler och hummar för mig själv över de funderingar  
Ni väljer att faktiskt dela med Er av. 



och sedan försöker jag tänka att även de tysta, någonstans i utkanterna, 
vill att jag fortsätter dela med mig av fotografier & tankar. av mig själv. 
som brev & vykort, bitar av ett liv som sprids för vinden.
allt är sig alltså ganska så likt. om än lite slöare. 
ibland måste jag pusta lite över mig och min hudlösa himmel.







kärlek till Er. 
jag tycker mycket om allt fint 
Ni skrev om vad just Era namn rymmer ! 







4 kommentarer:

  1. Vet du Hannah...jag är ju en av alla dina besökare och jag njuter så av allt du visar här. Men...det är liksom inte bara dina otroligt vackra bilder utan även dina poetiska själsliga ord som inspirerar. När jag ser att du gjort ett inlägg sparar jag det ofta till sist innan jag lämnar datorn, för då går jag därifrån med ett lite drömskt leende på läpparna.
    Varmkram till dig för att du delar med dig,
    Lydia

    SvaraRadera
  2. åh vad fint du gjort. gillar din nya header. blev dock lite förvirrad när jag tittade in och såg att det saknades ett inlägg... jag gillade det, inlägget alltså. men jag förstår, ibland måste man få ta tillbaka också.
    jag är en i den där stora massan som kikar in och kikar in, men inte alltid lämnar ett avtryck. men jag är här. och nu. och jag kommer snart tillbaka. tills dess. kram

    SvaraRadera
  3. Brukar titta in till dig nästan dagligen,
    njuter av dina bilder och dina ord.
    Lämnar ibland spår, ibland inte.
    Men läser, tittar och förundras
    över din unika känsla för
    ord & bild - det gör jag.
    Kram.

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...