11.12.2011

fågelviskande

sitter & njuter av den här finas behagliga kök
över kardemummakaffet { mumma vad jag fick till det idag! },
~ & här kommer något jag själv varit sugen på i några år
{ fort får jag till det } apropå tomma väggar.  
träffade underbara och talangfulla frédérique & fabien barral 
genom flickr’ för två år sedan och njuter
varje gång de släpper nya home sticker

när jag var på magasin 36 var det på gång att de 
skulle få sitta på lite råa väggar där, 
~ & säljas i butiken, men det föll mellan 1800-tals stolarna.
så att säga. 

nu tror jag att de dykt upp i sverige mycket mer ?








de tar ’vägg stickers’ till en helt egen nivå, 
tycker jag. jag skulle gärna ha en eller två själv, 
när vi väl putsat de där väggarna .. 






nu är det bråttom bråttom som vanligt. 
hårfön i en hand, kaffekopp i andra, en jäkla massa 
lager stickat ska kläs på & alldeles strax blir jag hämtad
av resten av team extravagant diadem

.. Ni kommer snart förstå. inte få se. jo.. färdigt resultat
kommer Ni få se. men jag har lovat heligt & dyrt 
åt första skiftet { mama, papa & seb } att,
~ & jag citerar;
aldrig visa en levande själ utanför detta hus
denna hannibal lecter konstruktion.


hur ska detta gå? 




8 kommentarer:

  1. Verkligen fina vägg-stickers ...

    Och vad spännande ditt projekt låter! Kommer säkert bli lika fint som allt ditt andra jobb!

    Happy lördag! lilla.u

    SvaraRadera
  2. Njuter av dina vackra ord & bilder här på semestern...idag hem...tittar in imorgon...kram Lydia!

    SvaraRadera
  3. ååå har spanat på detta i flera år...vill ha Wonderland paraden i barnrummet...å nu har jag ju barn men ännu inget barnrum...så när det blir ett barnrum hoppas jag på att klicka hem Wonderland paraden <3

    SvaraRadera
  4. rara du.

    tack för tips.
    ska absolut undersökas närmare.
    vi har ju putsade väggar och
    därför har det varit svårt med just
    väggord.
    men de här är kanske speciellt
    gjorda för det?
    som sagt, tittas närmare på.

    men först.
    mysig fika o lunch o shopping på
    stan med mannen.
    tar oss inte den tiden så ofta.
    men idag.

    lycka till med ditt/ert projekt idag
    och hoppas att du inte fryser.

    love.

    SvaraRadera
  5. Såna väggstickers vill jag ha. Sa jag vill? Jag menade nog måste...

    Och måste du hålla dina löften? Du kan väl bara visa lite grann? Det räknas väl inte?

    SvaraRadera
  6. Ja, Hannah....jag kommer ihåg "skabelonerna" som de säger i grannlandet......kommer ihåg att vi diskuterade hur underbara de var och att de hade passat som handen i handsken på Magasinet.
    Har ju putsade väggar här hemma......om man skulle......har inte tid.......men det hade ju varit så fint.......kanske hinner innan jul.......kanske, kanske........

    SvaraRadera
  7. Åh. Vilka underbara wallstickers. Jag tror bestämt jag hittade till barnrummet och mitt kontor. Lovely. Tack för tips fina du!

    Mysig söndag.
    /C

    SvaraRadera
  8. Så snyggt, de vill jag ha på väggen tack för tipset...

    Kram Helena.

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...