8.30.2011

{1,2,3}



{kappa i ull från fifth avenue shoe repair, stickad turbanmössa asos}




de här plaggen känns som tagna ur en så vuxen garderob.
jag känner mig faktiskt plötsligt lite extra mogen och liksom.. lämpad.
 {lämpad för vad, undrar Du ? tja, det vet jag inte riktigt.}
lite smått kvalificerad för höst börjar jag bli i alla fall,
det kan vi väl vara överens om? 



den där ullkappan har dessutom redan hängt där i flera veckor.
mössan kom i ett paket i dag, ~ men den blev jag så varm i att jag rodnade. 
{inte klädsamt fjäderlätt rosenäppelkindad heller,
utan något fuktigt & tomatrött.} 
det är ju ändå augusti, trots allt, inga bilder på mig inpressad i den. än.



förra sommaren började jag samla på mig lite olika gamla kragar
~ & fick den vackraste av dem 
{en gammal stärkt, vit, fransk herrkrage 
som världens finaste pia 
köpt på brocante & sedan satt ett sidenband i ~} 
skickad till mig som present från provence. 
en ullkappa. och nu denna turban hat.   
jag säger bara


roaring 20’s, here i come



jag var hejdlöst förälskad i den brittiska serien the house of eliott
när den visades i början av 90talet. minns Ni den?
jag måste varit runt 13, 14  och satt uppkrupen i soffan inför varje avsnitt,
{säkert tillsammans med en kopp darjeeling med en citronskiva, för effektens skull *},
~ & njöt i fulla drag av bea och evie,
 de intagande scenbilderna och den ljuvliga rekvisitan,
och 20talets london och paris.

jag tror att reklam för serien på dvd skymtade förbi häromdan’.
tycker nog att jag ska beställa den,
~ & se om allt det där fina igen. 

jag har misstänkt det ett tag,
~ & nu är det alltså officiellt. 
yes sir, thou knowest i love .. 20talet. 

eller så.





* jag kan fortfarande göra en stor kopp 
av någon rökig darjeeling eller bitsk oolong
med bara lite honung & citron.
det är vad jag brukar kalla sådär .. äckelgott






2 kommentarer:

  1. tack, tess, ~ det ä r
    den faktiskt ( lite svårt att se här )..
    man kan knäppa den på lite olika sätt;
    bl.a sådär lite stort upp om halsen, ~ jättefint ! : )

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...